Csatornarekonstrukciók

Az FCSM a biztonságos és folyamatos szennyvízelvezetés érdekében évek óta hatalmas összegeket költ csatornarekonstrukciókra.

Utca Szakaszhatár Hossz (fm) Kivitelező Kezdés Tervezett befejezés
V., Arany János utca Nádor utca - Október 6-i utca 139,2      
IX., Páva utca Üllői út - Túzoltó utca 120,3      
X., Kerepesi úti főgyűjtő Rákos-patak alatti bújtató 52,4 Sade Magyarország Mélyépítő Kft. 2021.02.01. 2021.11.08.
XIII., Balzac utca Hegedűs Gyula utca - Pannónia utca 100,7 FCSM Mélyépítő és Karbantartó Kft. 2021.03.23. 2021.07.09.
XIII., Dózsa György út Kassák Lajos utca - Tüzér utca 115,7 Colas Alterra Zrt. 2021.06.01. 2021.08.31.
XIII., Dózsa György út Lehel utca - Szabolcs utca 220,5 PENTA Általános Építőipari Kft. 2021.06.07. 2021.08.31.
XIII., Szent László utca  Ambrus utca - Országbíró utca  116,6 SADE Magyarország Mélyépítő Kft.  2021.05.10. 2021.06.30.
XIII., Szent László utca  Szegedi út - Ambrus utca 180,3 SADE Magyarország Mélyépítő Kft.  2021.05.10. 2021.07.12.
XIII., Szent László út  Kámfor utca - Dolmány utca 301,0      
XIII., Petneházy utca Szent László út - Reitter Ferenc utca 143,4 FCSM Mélyépítő és Karbantartó Kft. 2020.11.16. 2021.05.28.
XIX., Derkovits Gyula utca  Budapest-Kecskemét vasútvonal - Malomkő utca 295,1      
XIX., Szegfű utca Vas Gereben utca - Szegfű utca 9. 140,5 FCSM Mélyépítő és Karbantartó Kft. 2021.01.11. 2021.04.20.
XX., Török Flóris utca Kalmár Ilona stny - Török Flóris utca 115. 131,0      
XXI., Kolozsvári utca Katona József utca - József Attila utca 278,9 FCSM Mélyépítő és Karbantartó Kft. 2021.03.01. 2021.07.23.
XXII., Péter Pál utcai főgyűjtő Péter Pál utca - Savoyai Jenő tér 39,9 BONEX Építőipari Kft. 2021.04.28. 2021.05.31.
XXII., Terv utca  Gyula vezér út - Bíbic utca 308,6      



Kevesebb útfelbontás: A rekonstrukciós munkák elvégzése során az FCSM környezetkímélő és környezetbarát technológia alkalmazására törekszik. A múlt század végéig csak nyílt munkaárokban építették a csatornákat, mára már feltárás nélküli, alagútszerű csatornaépítés a jellemző. Az 1960-as évek végétől az építőipari gépesítés, a korszerű dúcolási rendszerek, a különféle előre gyártott csőanyagok használatával új technológiák váltak általánossá. Ennek megfelelően, ahol lehetséges és a csatorna állapota megengedi, ott ún. feltárás nélküli, rehabilitációs módszereket alkalmaznak, ez ugyanis kevesebb burkolatbontással jár.

Közlekedésbarát munkarend: Az FCSM a hagyományos, ún. nyílt feltárásos technológia alkalmazása esetén is különös gonddal jár el. A kivitelezést végző alvállalkozóktól olyan munkarend kialakítását követeli meg, hogy a közúti közlekedésben minél kisebb és rövidebb ideig tartó fennakadások legyenek.

 

Film: Bontás nélkül a föld alatt