Számlakifogás, számlareklamáció

Ha a felhasználó a számla tartalmát vitatja, a Szolgáltatónál kifogást emelhet. A kifogás bejelentésének a számla kiegyenlítésére akkor van halasztó hatálya, ha azt a felhasználó a fizetési határidő lejártát megelőzően közölte, és a számlán feltüntetett mennyiség alapján számított havi fogyasztás az előző 12 hónap havi átlagfogyasztásának 150 százalékát meghaladja.

A Szolgáltató a kifogást megvizsgálja, és a kifogás közlésétől számított 15 napon belül álláspontjáról a felhasználót írásban értesíteni (Vhr. 66. § (2) bekezdés).

Ha a víziközmű-szolgáltató a kifogást elutasítja a felhasználó a halasztó hatályú fizetési kötelezettségének legkésőbb az elutasítás kézhezvételétől számított 8. napon tesz eleget (Vhr. 66. § (4) bekezdés).

Tévesen kibocsátott számla helyesbítése esetén a Szolgáltató számlát módosító okiratot állít ki.

Ha a felhasználót a kifogás alapján visszatérítés illeti meg, akkor a Szolgáltató az összeget

·        a felhasználó technikai számláján jóváírja és

·        a jóváírt összeggel a soron következő számla összegét, vagy ha a visszatérítendő összeg az első soron következő számlánál magasabb, a többi soron következő számla szerint fizetendő összeget csökkenti. 

Ha a megtérítendő összeg az 5 000 forintot meghaladja, a felhasználó kérésére a visszatérítendő összeget a Szolgáltató a visszatérítési igény elismerését vagy megállapítását követő 8 napon belül készpénzkifizetéssel vagy a jogosult által meghatározott fizetési számlára történő átutalással teljesíti.

A Szolgáltató a túlfizetés összegének átutalással vagy postai készpénzkifizetéssel történő kifizetését a nyilvántartásában szereplő adatok alapján egy alkalommal kísérli meg. Amennyiben a visszafizetés sikertelen (pl. hibás bankszámlaszám miatt az utalás visszaérkezik, postán történő kifizetést nem vették át), akkor az ügyfél folyószámláján nyilvántartott túlfizetés összegét – előzetes időpont egyeztetést követően – Szolgáltató ügyfélszolgálatán található pénztárban személyesen lehet átvenni.

1 000 Ft alatti túlfizetés összegét postai úton nem kíséreljük meg kifizetni, annak felvétele – előzetes időpont egyeztetést követően – kizárólag a Szolgáltató ügyfélszolgálatán található pénztárban lehetséges.

A Szolgáltató, illetve megbízottja érdekkörében felmerült okból elmaradt számlázás esetén a felhasználó a szolgáltatási díjat vagy díjkülönbözetet az elmaradt számlázás időtartamával azonos időn belül, egyenlő részletekben jogosult kiegyenlíteni. Ez esetben késedelmi kamat nem számítható fel.

A részletek fizetési határidőn túli teljesítése, valamint ha a felhasználó a mindenkori aktuális számlában feltüntetett díjat esedékességkor nem egyenlíti ki, késedelmes fizetésnek minősül.

Ha a víziközmű-szolgáltató vagy a felhasználó fizetési kötelezettségét nem határidőre teljesíti, köteles a jogszabályokban meghatározott késedelmi kamatot és a késedelem miatt keletkezett többletköltséget a másik félnek megtéríteni.